OT: Jaky linux na domaci PC ?

Sull Ivan sam.list.hw na gmx.com
Pátek Říjen 24 10:26:44 CEST 2014

Dual boot jsem kdysi pouzival, asi pulrok. Bylo to docela hloupe a otravne: akzdou chvili jsem potreboval data, co byly v tom 'druhem' systemu.

Pak jsem menil zelezo a odtehdy uz jenom jako virtual.
Tedy spis v praci - pres VmWare. mam tam natahnute obrazy systemu, ktere potrebuji otestovat, overit funcionalitu, nebo si chci pohrat s vyladenim, overit chod aplikace, ci zkusit nejakou instalaci neco na doma, kde to uz pak jenom udelam podle overenych kroku.
Doma si vystacim s Linux Mint.

Ta virtualizace ma jednu nevyhodu - potrebuje vice zdroju (vic vykonu, vic pameti, vic jader, ...), kdyz je z ceho cerpat, slape to bez problemu. Daji se mezi main systemem a virtualkou sdilet periferie, data, komunikacni kanaly.
Na slabsim stroji virtualizace muze byt docela problem - je to pak pomale, neustale swapovani, nekonecne ceknai na 'neco' (jak ve virtualu, tak v hlavnim systemu). to pak chce opravdu silne nervy, nebo opancerovanou klavesnici

Takze pokud je masina dostatecne silna: jednoznacne virtualizace (a je asi jedno jestli Lin->Win, nebo Win->Lin - kazdy ma jine preference)
Pokud je zelezo starsi, asi je lepsi zkusit dualboot. resil bych to vsak urcite novym diskem - ten stary (s funkcnim starym systemem) bych odlozil, nebo pripojil az po rozbehani dual systemu pro porenos starych dat do novych systemu.

Na vyzkouseni existuji i Live systemy: CD, nebo usb. je to neco jako dualboot, jenom neni potrebne sahat na disk.

  Sam