OT: Jaky linux na domaci PC ?

Martin Hanek martin na hanek.net
Pátek Říjen 24 09:20:06 CEST 2014

Já to napřed nechtěl psát, ale myslím si, že přechod na Linux z Win XP,
pro toho kdo Linux moc nezná, bude taky peklo. Už kvůli HW a používanému
SW atd.
Linux (většinou Ubuntu a jeho deriváty) jsem si v zápalu nadšení již
několikrát nainstaloval, ale vždy jsem se pokorně vrátil v Windowsům.
Určitě mi někdo napíše, že je to mojí neschopností, nezkušeností a
lenivostí s čímž bych klidně souhlasil. Ale neměl jsem náladu a čas
řešit co mi nefunguje a proč mi to nefunguje.
S Windows dělám od Win95 a myslím si, že je zná dobře. Nejdelší dobu
jsem měl XP, kde se ještě nabídka Start dala přepnout na vzhled Win98.
Teď mám roky Win7, kde je nabídka Start jiná, ale už jsem si tak zvykl,
že nemám léta žádný problém. Z ta léta Win7 jedou velmi spolehlivě, vše
prostě funguje, problémy skoro žádné, pády neznám.
Doma jsem na 6 let staré PC koupil v lednu 2013 upgrade z XP na Win8 (a
poté na Win8.1) asi za 300 stovky (jak vyšly a MS je prodával přes net)
a byl jsem velmi mile překvapen, jak to sviští a vše funguje. Stará
síťovka, zvukovka atd. Ovladače součástí systému. Metro nesnáším, proto
jsem tam dal ClassicShell a už rok a třičtrtě jede perkfektně.

Vím, že tazatel tohle slyšet nechtěl a nebude se zapojovat do flame. Jen
si myslím, že přechod z XP na Linux bude pro něj horší než na vyšší Win.
Ale až se to naučí, tak bude třeba spokojený. Záleží, jestli si chce
zpočátku hrát nebo hned pracovat.

Martin Hanek