OT: Jaky linux na domaci PC ?

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Říjen 23 22:05:34 CEST 2014

Odporucal by som distribuciu, ktora ma viac uzivatelov. To sa potom
lahko da vygooglit odpoved na otazky a problemy, na ktore narazite - a
zo zaciatku to budete potrebovat.
V tomto ohlade su na tom najlepsie *buntu distra, ja som zo zaciatku
pouzival Ubuntu s LXDE desktopom (defakto Lubuntu), neskor som zacal
pouzivat Xfce desktop (defakto Xubuntu). To X-ko zerie o kusocek
pamate viac nez L-ko, ale je to podla mojho skromneho nazoru lepsi
desktop manazer. Obycajne Ubuntu maGnome 3 a ten sialeny Unity
desktop, s ktorym som sa niekolkokrat pokusal spriatelit, ale nedalo
sa.

Prevadzkujem na tom bezne spektrum elektrikarskych nastrojov - browser
(umyselne som ho dal na prve miesto), MPLAB, Eagle, KiCad, Eclipse,
codeblocks, LTSpice (ako aj mnozstvo ineho SW, ktory nepristupuje k
nejakemu specifickemu HW) funguje pod Wine. Mam tu este virtualku s
XP-ckami, ktore potrebujem kvoli programatoru G-540 a nejakym
pracovnym veciam, tu spustam raz mesacne. Toto prevadzkujem na intel
G1610, s najlacnejsim MB a 4GB pamate. Niekedy si vravim, ze 2GB by mi
stacili.
Na dualboot sa vykaslite, predstava ze pouzivate raz jedno a raz druhe
je iluzorna, tak ako tak po nejakej dobe (radovo jednotky dni) budete
pouzivat na 100% iba jeden system.

Predpokladam, ze ten Mint na tom bude podobne, je to konieckoncov
derivat Ubuntu, ale ma snad o kusok mensiu uzivatelsku zakladnu.