FTDI a klont

Martin Hanek martin na hanek.net
Čtvrtek Říjen 23 20:26:53 CEST 2014

V textu.

Martin Hanek

Dne 23. 10. 2014 20:12, Pavel Kutina napsal(a):

> Pokud vim, klony se dostaly i k velkym distributorum,
Ke kterym?

> takze kdo je tam koupil a vyrabel z nich, ma peska a na sve vlastni
> naklady tedy "rad bude" vymenovat cipy za originaly (pokud si bude
> jisty, ze nakoupil originaly). V idealnim pripade cipy vrati
> distributorovi, ten svemu dodavateli a tak dal az k Cinanovi. I kdyby
> tomu tak bylo, tak realne tomu vyrobci nikdo neuhradi naklady na
> stazeni zbozi od zakaznika, cas a praci, spojenou s vymenou,
> distribuci k zakaznikovi. Vyrobci tak vzniknou vicenaklady, ktere musi
> rozpustit v dalsich vyrobcich - tedy to uhradi zakaznik. Kruh se uzavira.
Kazdy problem s vyrobkem je pro vyrobce vicenaklad. Treba si muze snizit
zisk. My treba FT232R pouzivame hodne (mozna i klony) a kdyby se to
potvrdilo, tak je proste vymenime. Budeme mit vicenaklady, zakaznik
problemy, ale urcite nezdrazime jine vyrobky. Pujde to za nami.

> Samozrejme na to zareaguje Cinan a upravi klony tak, aby lepe
> simulovaly original, jen bude muset i u klonu zvysit cenu, aby se mu
> to rentovalo :)
>
> A takova tresnicka na dortu - upravit prislusny .inf, aby akceptoval
> nulovy VID/PID je prace asi tak na minutu s tim, ze pul minuty hledam,
> kam jsem ten ovladac vlastne odlozil.
Ale ve Windows musite vypnout kontrolu podepsanych ovladacu, coz nekdy
neni mozne.

> Predpokladam, ze tohle bude mi dohru u nejakych soudu, ono se to
> zakaznikum (typicky v USA, kde je "dobrym" zvykem zalovat kohokoli za
> cokoli) libit nebude, tipnul bych si na prohru FTDI. Podle meho je to
> od FTDI jeste nasobne vetsi kravina, nez to klonovani trpet.
FTDI upozornuje, ze ty ovladace mohou klony poskodit, takze bych si na
prohru FTDI netipnul:
http://www.ftdichip.com/Drivers/FTDriverLicenceTerms.htm

> No a k te spolehlivosti - ani nevim proc, ale mam Xkrat radeji
> Prolific (jeee, to zase bude mela) a FTDI mam doma jen tam, kde jsem
> si nemohl vybrat...
Mozna kvuli tomu, ze ovladace Proflific v Linuxu byly drive?

Tento zpusob blkovani klonu neni neznamy. Treba cinske kabely pro
autodiagnostiku byly originalnim softem umrtvovany bezne. A i u klonu se
jednalo o vyrobky za tisice korun.
Bude zajimave co to FTDI prinese nebo odnese.