OT: Jaky linux na domaci PC ?

gatilo gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Říjen 23 18:58:47 CEST 2014

Dobrý den,
Můj obstarožní PC čeká výměna železa, presněj řečeno, všeho kromě
železa-kejsu. A s tím přichazí i otázka OS. Teď jedu na XP, budou i na
tom novém hw, ale je mi jasné, že je nepůjde resuscitovat do
nekonečna. Z toho co dnes tvoří u maličkého a lehkého je mi zle a W7 by
byly jen oddálením problému.
Takže ať se mi to líbí, či ne, není jiné cesty, než překročit Rubikon.
Plánuji dual-boot, s tím že XP budou primární, a s LX se budu postupně
sbižovat a budou-li elementálové příznivě nakloněni, snad i na něj
přecházet, ať už na nativní LX aplikace, nebo na ty wokení pod wine.
Na PC provozuji běžné domácí věci, typu internet, nejaké ty
elektrikářská věci (simulátory, návrh PCB, IDE k arduinu a nějakému
tomu MCU...), fotky, muzika, video.
Hry nehraju, skype taky nepoužívám, takže tím pár problémú odpadá.
Takže krucinální otázka je, jaký linux k těm woknům.
Predběžně jsem vytipoval buď PClinux, nebo Mint, v záloze možná ještě
X/L/Ubuntu.
Zatím jsem neobjevil, obzvláště mezi těma dvěma prvníma, žádný
zásadnější rozdíl, takže to vypadá, že si nakonec hodím korunou.
Ovšem, jako člověk problematiky neznalý, mohl jsem snadno něco
zásadního přehlédnout.

Je tedy nějáký, výraznější důvod, proč některé výše uvedené distro
preferovat, nebo naopak zavrhnout ?
Popř. je nějaké jiné distro, pro človeka který 20 let používá wokna
vhodnejší?

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz