Re: 3D tisk přesnost ?

František Burian BuFran na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 23 11:59:42 CEST 2014

http://manual.slic3r.org/troubleshooting/dimension-errors

ale taky by mě zajímalo jak udělat něco přesnější. STL soubory pro 3d
tiskárnu mají otvory přesně a díly od Petra jsou taky přesné.

---------- Původní zpráva ----------
Od: Cihak na dkv.cd.cz
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 23. 10. 2014 11:50:06
Předmět: 3D tisk přesnost ?

"

Když se tu tak pěkně rozjela debata o 3D tisku zeptám zkušenějsích se na
jednu věc kterou momentálně řeším.

S jakou přesností vytištěných předmětů lze vlastně počítat ? Já toho zatím
vytiskl málo a šlo o věci které jsem honem potřeboval. Takže jsem ještě
neměl čas na nějaké laborování s parametry tisku. Jde mi o to, že vše co
jsem vytiskl bylo o nějakých cca 0,4 mm větší ve všech směrech. Trysku mám
0,5mm. Pokud mám ale ve vytištěném předmětu nějaké díry tak jejich rozteče
přesně sedí. Jen vytištěná díra má menší průměr. Zatím jsem to řešil tak že
jsem to dopiloval jak bylo potřeba. Ale rád bych se naučil vytisknout to
přesně. Působí to na mě tak, že tryska jede po obvodové křivce a plast se
tak rozlévá mimo požadovaný rozměr. Já bych předpokládal že tryska pojede o
poloměr vytlačeného plastu uvnitr tištěného objektu takže se plast nevyleje
mimo požadovaný obrys. Zatím předpokládám, že mám něco špatně nastaveného ve
sliceru nebo mi to dává moc plastu a ten se pak vytlačuje mimo požadovaný
obrys. Nebo se musí rozměry předmětů navrhovat v nějakém násobku průměru
vytlačovaného plastu ? Nevím. V této chvíli bych potřeboval odpovědět na
základní otázku s jakou přesností lze asi tak +- počítat a případně pokud
někoho napadá nějaký tip kde bych mohl dělat chybu tak sem s ním.

        Martin.