Návod na stavbu 3D tiskárny od Petra Zahradníka

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Říjen 22 11:38:55 CEST 2014

Muj posledni mail k tematu neb to evidentne nema cenu...jeden o koze a
druje o voze.

Dne 22.10.2014 v 10:57 Petr Zahradnik napsal(a):

> Těch Rebelů a Průšů jsou ve světě desítky tisíc. Asi jim to nějak
> jede. Asi to nějak opakovatelné bude.

V pondeli jsem si v Makru koupil bezdratovou mys ITconnect - na obalu
dosah az 10m a sama pozitiva - dosah realnej tak 80cm - tech mysi bude
po svete pocitam desitky tisic a evidentne nejak funguji

Mam z toho delat nejakej zaver?

> nebo třeba hadičky. Já jsem se rozhodl pro pevné spojky. Osazovat
> křivou a nepřesnou závitovou tyč do ložisek je zbytečné.
ale to je presne to nepochopeni - to je presne ten duvod proc tam musi
byt ten domecek a ta pruzna spojka - prave proto, ze nic neni idealni a
kazda vec na svete je kriva a nepresna - s touhle logikou by se tedy ty
nejpresnejsi kulickove srouby meli davat na pevne spojky a ono jak na
potvoru se pouzivaji vlnovcove nebo jine pruzne segmenty

> Opravdu si myslíš, že mám zapotřebí tady něco obhajovat? Tvrdili jste
> mi, jak to musí blbě tisknout, jaká to musí být hrůza,
to jsem netvrdil

jak to musí
> házet.
ano to tvrdim a tvrdim, ze se ta sila musi nekam prenaset - to kde se
projevi nikdo nedokaze rict - zda se spotrebuje na viklani te posuvove
matky, nebo viklanim motoru a nebo to bude hrkat s celym posuvem a
projevi se to na tisku

Tak jsem vám ukázal fotku, co z toho leze. Takže moje pevné
> spojky jsou super, desítky mnou dodaných spojek jsou ale blbé? Asi 40
> tisíc Průšů ve světě, které tam mají také pevné spojky jsou také blbé?
> Všem to tiskne blbě, všichni si povolují šrouby, jenom já to mám super
> asi nějakým záhadným kouzlem? Co je tohle za argumenty?
mysli si co chces, ale argumentujes presne tak, ze vicemene potvrzujes
to co se deje...cim jsou totiz komponenty osizenejsi tim musi byt
konstrukce blbuvzdornejsi a principialne spravne - protoze pak staci aby
ti dodal nekdo zavitovku, ktera je treba prohla (kdezto ty jsi mel kliku
a zrovna jsi osadil ten kus, kterej byl z cele metrove tyce nejrovnejsi
- takze ty si budes libovat a druhej nadavat
stejne tak se muzeme bavit o tom, jak jsou vyrabene ty spojky - zda jsou
delane na jedno upnuti, nebo jsou delane v pripravku se zavitem a toci
se dira pro motor upnuta za ten trn se zavitem, zda je zavit rezany
nozem a nebo zavitnikem a muzeme se bavit jaka je jistota, ze tyhle
spojky jsou jedna jako druha

> Myslíš si, že nevím, jak by takové uchycení mělo vypadat? Myslíš, že
> nevím, že by tam měly být domky s ložisky s kosoúhlým stykem? Myslíš,
> že nevím, že by tam neměla být vůbec závitová tyč, ale kuličkový šroub
> s maticí bez vůle v ceně té tiskárny? Myslíš si, že nevím, jak by mělo
> vypadat třeba CNC obráběcí centrum?
co to tady povidas? ja si nic takoveho nemyslim - dokonce jsem
presvedcen, ze nic z toho o cem tady pises tam byt nemusi - staci to co
tam je, ale musi to byt udelane spravne - to ze jsou pouzite levne
komponenty neznamena, ze se nebudou respektovat spravne konstrukcni postupy

> Sbírám tu připomínky ke své práci, nikoliv k práci kohokoliv jiného.
> Až budu třeba dělat vlastní konstrukci 3D tiskárny a zeptám se tady,
> jestli je to blbě, nebo dobře, tak pak bude možné něco změnit, pak to
> bude o připomínkách.
Takze si tady delas kvalitni PR (schovane za komunitni vyrobek) a v
podstate jsi z obliga, nebot pokud neco nefunguje tak je to problem toho
kdo to vymyslel.

> Ano, Radku, souhlasím s tebou, tahle cizí konstrukce RepRap stojí za
> prd, že mi to jako jedinému na světě tiskne dobře, to je čirý zázrak a
> raději bych to ani neměl nikomu říkat, protože přece technicky to není
> absolutně možné.

demagogie

Pro případ, že tato zpráva obsahuje návrh smlouvy, Česká pošta, s.p. vylučuje možnost přijetí návrhu smlouvy s jakýmikoli změnami, dodatky či odchylkami. Navržení změn, dodatků či odchylek z Vaší strany považujeme toliko za podnět k dalšímu jednání o obsahu smlouvy. Až do okamžiku podpisu/uzavření smlouvy nejsme jakoukoli naší nabídkou vázáni. Výsledky jednání předcházejících uzavření smlouvy považuje Česká pošta, s.p. za nezávazné. Česká pošta, s.p. nenese žádnou odpovědnost za případné ukončení nebo přerušení jednání o smlouvě, a to bez ohledu na jeho důvod.

In the event that this email contains a contract proposal, Česká pošta, s.p. hereby excludes acceptance of the contract proposal with alterations, amendments and adjustments of any nature. Your proposal of alterations, amendments and adjustments may only be subject of further contract negotiation. Česká pošta, s.p. is not bound by any of its offer until the contract is concluded. Česká pošta s.p. considers the result of contract negotiations preceding the conclusion of contract non-binding. Česká pošta, s.p. is not liable for termination or interruption of any contract negotiation for whatever reason.