[OT] 3d tlaciaren a zbrane

Středa Říjen 22 10:45:44 CEST 2014

> Ale naspat k "teme". Sranda je, ze vzdy pri debate o 3D tlaciarnach
> pride tema k tlaceniu zbrani. Ked som v praci spomenul ze mam doma 3D
> tlaciaren, hned sa ma niekto opytal ci si uz tlacim zbrane.
> Kde sa vlastne vzala tato prapodivna myslienkova skratka?

Když se poprvé objevily 3D tiskárny, většinu lidí to až tak moc nezaujalo,
řada lidí ani neveděla, co si pod tím má představit. Ale jak se objevila
zpráva "mladík si vytisknul funkční střelnou zbraň", už to bylo zajímavé,
navíc když v té zprávě bylo, že stačí si tu pistoli stáhnout z internetu
(resp. stáhnout si program, model nebo výkres, jak kdo chce) a může si ji
vytisknout každý, bylo to ještě zajímavější.

Mně taky samozřejmě napadlo, jestli si místní 3D tiskaři zkoušeli
vytisknout zbraň, ale současně mě napadlo, že se na takové věci přece nejde
zeptat v nějaké otevřené mailové konferenci a už vůbec se nedá čekat, že by
na to někdo odpověděl kladně ;)

Pravda je, že lidi si asi 3D tisk zbraní představujou jako Hurvínek válku.
Tj. stáhnu si ten model, spustím tisk a za deset minut vyndám z tiskárny
hotovou bouchačku i s nábojem ;)

P.K.