Kviz na vikend

Středa Říjen 22 07:40:54 CEST 2014

Ahoj, balu, píšeš vodní chlazení, co se tam musí chladit vodou? Ten slučovač nebo jednotlivé moduly 1kW? Pokud ty moduly tak ta vodní logistika bude skoro složitější než ta elektronická část, ne?

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of balu na home
Sent: Tuesday, October 21, 2014 9:51 PM
To: HW-news
Subject: Re: Kviz na vikend

bingo! je to 144 vstupovy zlucovac vykonu, tzv. cavity combiner. To co vyzera ako virivka/varna na pivo je dutinovy rezonator, naladeny na frekvenciu 200MHz.

Namiesto jednej, resp. dvoch vazobnych sluciek, ako sa pouziva obycajne pri vyuziti ako filter, je tam sluciek 144 (na fotke zatial nie su vsetky osadene). Na kazdu sa pripoji tranzistorovy vykonovy zosilnovac.
V sucasnosti sa da jednym tranzistorom vyrobit na tychto frekvenciach vyse 1kW.

Takze sa vo vnutri vybudi pole pomocou 144 sluciek a cele sa to potom vycucne von jednou velkou antenou, ktoru si vsimol Pavel. Ten "stupel"
na dne je stredny vodic vystupneho koaxialneho vedenia. Vystupny vykon radovo 150kW, co v pomerne malom objeme nahradi jednu velku tetrodu.

Je to genialne jednoduche, obal rezonatora, ak je vhodne navrhnuty, zaroven moze sluzit ako drziak jednotlivych modulov. Takze sa k tomu pripoji len jednosmerne napajanie 50V/6000A, vodne chladenie, budenie a mame ekvivalent tetrody v objeme 1-2m^3. Ziadne vysoke teploty, ziadne vysoke napatie, ziadne vakuum ani zlozite ladenie. Velke je to koli nizkej frekvencii, na vyssich frekvenciach sa to da stale vyrazne zmensit.

Priatelia, toto je buducnost :-)

b.