Re: Návod na stavbu 3D tiskárny od Petra Zahradníka

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Říjen 21 22:56:51 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 21.10.2014 od Admin HWnews:

> Nechce se mi to vepisovat - zlobim se kvuli tomu, ze obhajujes ty
> pevne spojky, ktere podle me na puvodni konstrukci nebyly a jsou
> jednoznacne spatne.

No zlobit se klidně můžeš, ale já tvrdím, že pevné spojky jsou v tomto
případě lepší než hadice.

> Vzdyt si predstav co se tam deje - mas upnutou napevno (motor a
> matka v pojezdu) osu, ktera je nejakym zpusobem prolomena/ohnuta -
> jaky je vysledek?

Viděl jsi tu konstrukci a víš, že nahoře ta závitová tyč není vůbec
uchycena? Je upevněna pouze v matici na pojezdu, ta matice má
pochopitelně vůli, je to běžná matice, a pak je tyč uchycena dole na
motoru tou pevnou spojkou.

> Jednoznacne tam musi prijit nejaky pruzny element, ktery dovoli aby
> si ta nesouosost vyhovela a dle mych zkusenosti jsou hadice uplne
> skvela volba - treba tlakove ala na propanbutan nebo acetylen -
> staci je dat dostatecne nakratko.

Jo, jo, je to úplně horor s tím tisknout. Vandruje to, mlátí to, jezdí
to zleva doprava a za chvíli se to rozpadne. Podívej se na tuto fotku,
teď jsem ji vyfotil jen tak narychlo s bleskem:

http://media.clexpert.cz/20141021-3d/hrana.jpg

Nedívej se doprostřed, tam jsou nájezdy a začátky vrstev, proto vlnky,
které běžným pohledem nejsou ani vidět. Koukni se na hranu vpravo. Kde
jsou ty problémy, o kterých tu píšete? Výška vrstvy je 0,3 mm, to je
ten jeden proužek. Odměř si ty úchylky. Proč tedy na hraně vpravo
nemám každý milimetr šílený odskok, ačkoliv tam mám pevné spojky?

Jako sorry, ale tohle na 3D tiskárně FDM za 10 tisíc včetně DPH, kde
jsou použity běžné závitové tyče, běžné matice, držáky lineárních
ložisek i všechno ostatní je vytištěno z plastu a nastavuje se to
podle oka, je opravdu nějaký průser?

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem