pozarni hlasice - princip

Úterý Říjen 21 05:50:10 CEST 2014

Dobré ránko,

	dělají se různé hlásiče a nasazují se tak, jak je potřeba.

Tepelný - nasadí se tam, kde něco rychle hoří a dělá to hodně tepla
Ionizační - hlídá to, co při hoření dělá jen hodně málo kouře
Optický - tam, kde se při požáru hodně kouří

	A potom různé kombinace různých systémů. Každý má pochopitelně svoje
plus i mínus a nejde jednoznačně říci, co je lepší.

	Tesla Liberec (dneska Lites) pochopitelně dělala i optické i tepelné
hlásiče, na první pohled vypadali všechny skoro stejně, ale ty optické
měli na hlavičce čočku. Tepelný a optický se zkouší žárovkou :-) U toho
optického musela blikat, u tepelného se jen chvilku počkalo. Poplach
spouští ne překročení prahu teploty, ale rychlost její změny. Ionizační
se zkouší speciálním sprejem, dost často jsou totiž dělané tak, aby
nereagovali na kouř cigarety.

Saša Svobodová