pozarni hlasice - princip

Pondělí Říjen 20 22:13:33 CEST 2014

U dcery začal pípat požární hlásič, že má slabu baterku. Nikdy jsem se o
tuhle techniku nezajímal, jen vím že za bolševika dělala Tesla Liberec
požární hlásiče s radioizotopovým zářičem. Měřil se proud přes
ionizovaný vzduch, proud vlivem kouře (zastínění zářiče) klesnul. Hledal
jsem od něčeho podobného návod a koukal jsem jak je to dneska levné.
http://www.zabezpecovaci-zarizeni.cz/pozarni-hlasice-detektory/pozarni-hlasic-a-detektor-koure-fireman3-jb-s02-s-normou-en14604-%5BAAA100%5D
V popisu je napsané, že je tam optické čidlo a  jinde jsem si přečet, že
to funguje přes rozptyl světla.

To tenhle mnohem jednodušší princip nedokázali využít už dřív? Nebo se
dělají i čidla se zářičem? Pokud ano, je mezi jejich vlastnostmi nějaký
rozdíl?

Anděl