SRAM a tak trochu i FSMC v STM32Fxxx

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Říjen 20 20:26:15 CEST 2014

>Na NVSRAM, jsem koukal, ale dostupnost a cena, 128kB SRAM 2$ to same v
>NVSRAM 10Euro
>http://cz.mouser.com/ProductDetail/Everspin-Technologies/MR0A08BYS35/?qs=sGAEpiMZZMvaNBfR%2fsmQGz8qy96p9Vdi%2fNgLNSCJiMc%3d

Tie MRAM od Motoroly a.k.a. Everrspin som este nemal v ruke, pouzivali sme
pred asi 100 rokmi to kombo SRAM+FLASH od ZMD, to bolo uplne super, 100%
pinova a funkcna kompatibilita, stacilo vykopnut baterku+suvisiace obvody,
hadam ani kondiky v napajani nebolo treba zvacsovat. Je fakt, ze to
rozhodne 128kB nebolo, ale na druhej strane mi ani nie je prilis jasne,
aka aplikacia by si tolko NVRAM vyzadovala, na to by som bol vcelku
zvedavy. Tie pamate od ZMD kupil Simtek, ktori robili nieco podobne, a
obratom ich zhltol Cypress, ale urcite ich uz precislovali, nesledujem to.

Dostupnost (a to sa tyka vseobecne suciastok) je ako so vsetkym
nedrogeriovym tovarom - nieco malo je v drogeriach, nieco sa da vyzobrat
pripadne aj normalne kupit ako vzorky; ale ak mate seriozny zaujem,
dodavatela si najdete, oslovte aj mensich distributorov. My sme mali odber
v rade desiatok kusov rocne, a zohnali sme ich. Niekedy je to aj o
osobnych kontaktoch, ale to uz urcite viete.

Co sa tyka ceny, ano, toto nie su lacne suciastky, ciastocne preto, lebo
vyuzivaju nie prilis bezne technologie, a tiez preto, lebo sa nevyrabaju
masovo. Na druhej strane, mozete na to hladiet napriklad aj tak, ze ked sa
zrata cena vyjazdu k zariadeniu so zdochnutou baterkou s mzdovymi nakladmi
a skodou co narobi kriciaci zakaznik, tak to vyjde daleko viac ako 10E a
ste v cistom zisku... ;-)

No, potom mate moznost este si to spravit po svojom, t.j. bezna SRAM/PSRAM
ci dokonca DRAM, a k tomu bezna NOR FLASH, ci uz paralelna alebo seriova;
plus zasobaren energie na to prekopirovanie.

wek