OT: Tramvaj vs. auto s majáky

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Říjen 20 08:07:11 CEST 2014

Popravdě řečeno, literou zákona nevím. Co vím je, že "... řidiči vozidel
s právem přednostní jízdy jsou povinni  dbát potřebné opatrnosti, aby
neohrozili bezpečnost provozu na pozemních komunikacích ..." (třeba tady
http://www.autoweb.cz/vozidla-s-pravem-prednostni-jizdy/) a tím je asi
řečeno vše.

No a pak můžeme diskutovat nad tím, jestli mají platit zákony
odhlasované a platné (v těch lepších případech) někdy i pro více než
jedno volební období, nebo zákony fyzikální, platné univerzálně, které
jsou s těmi prvními poměrně často obtížně slučitelné...

V citovaném případě bych očekával závěr ve stylu "řidič tramvaje
ignoroval výstražné modré světlo zasahujících policistů a neumožnil
vozidlu volný průjezd přejetím do odstavného pruhu, svou bezohlednou
jízdou je tak ohrozil na životech při výkonu jejich povolání, což bude
ohodnoceno jako pokus o zabití s trestní sazbou 5-15 let", a to
nezávisle na tom, že maják dle vyjádření mluvky PČR puštěný neměli a
nikam nejeli nezasahovat - ono to se ještě dvakrát, třikrát změní, i
svědci se jistě najdou (ono když se to vezme kolem a kolem, já jsem také
neviděl, že by neměli zapnutý maják - to, že jsem byl v tu dobu zcelka
jinde, je naprosto irelevantní).

Pavel Kutina