Re: Návod na stavbu 3D tiskárny od Petra Zahradníka

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Neděle Říjen 19 23:36:53 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 19.10.2014 od Kuba Jan:

> Přiživím se na vlákně s dotazem, tady:
> http://forums.reprap.org/read.php?325,338495
> zmiňují REBEL III ...?

> Má o tom někdo nějaké informace?

Rebel III je nejnovější Rebel se dvěma extrudéry. Zatím v betaverzi.
Sám ho ještě nemám vytištěného, protože nestíhám tisknout plasty pro
prodej Rebel II. Tady si nastuduj:

http://rebelove.org/

Když si pořídíš Rebel 2, můžeš si ho pak předělat na Rebel 3. Akorát
dotiskneš tunu plastu a vyměníš a doplníš nějaké součásti. Doporučuji
rozhodně začít s jedním extrudérem.

> Já stále vyčkávám a čtu, letošní Vánoce asi už 3D nestihnu. Viděl
> jsem totiž v jedné firmě v akci REPRAP Prusa i3 a mooc se mi to
> líbilo. Takže váhám, hledám.... Nemá tu někdo s REPRAP nějaké
> zkušenosti?

Pokud se rozmýšlíš mezi Prusa i3 a Rebel 2, tak jednoznačně Rebel 2.
Je robustnější a konstrukce je pevnější.

Jinak, když odkazuješ na ty prodeje hotových tiskáren... Dej si pozor,
co kupuješ. Že tam někdo napíše "vytištěno půl metru plastu", to ještě
neznamená, že to bude dobrá tiskárna.

Nechci to nějak komentovat, ale co na první pohled vidím, tak nelíbí
se mi tam to prkno jako stolek a ten divný hotend už vůbec ne. Pak to
dopadá tak, že toho půlku vyměníš, aby to vůbec tisklo. Ocelové matice
na osách Z, místo spojek nějaké plastové trubičky, pak už je to
rozmazané.

Jinak hotend je jedna z těch dražších součástí a hlavně jedna z
nejdůležitějších. Není hotend jako hotend.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem