STM32F103 a Arduino-like IDE

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Sobota Říjen 18 20:54:30 CEST 2014

No dobre, priznam sa, aj Jano ma odhalil - som to ja :-)

S ARMami zacinam (a koncim) uz peknych par rokov. Zacalo to este v
dobach kedy AT91SAM7S64 bol uplna novinka (velka cast bastlicov len
vtedy objavovala AVR-ka), odvtedy sa k tomu vraciam vzdy ked nejaky
velky hrac releasne novu rodinu MCU s nejakym derivatom ARM jadra.
Sranda je, ze vo svojich domacich projektoch a v ramci bastlenia s
kamaratmi som uz pouzil ARMy od Atmelu, STM, NXP aj teraz aj TI, od
starych ARM7TDMI cez CM3, CM0 a CM4, od osempinovych az to TQFP100,
tak hadam nemam jednostranny pohlad pokriveny iba jednym vyrobcom.

Problem s nimi mam taky, tazko technicky definovatelny. Nebavi ma
rypat sa v nesmiernom mnozstve casto blbo usporiadanej dokumentacie,
nebavi ma dorabat si vyvojove nastroje na taky standard ako pozadujem
(resp. si za velmi dlhe peniaze kupit nejake hotove) a je mi na blitie
z toho ako sa zo skratky ARM stal plytky marketingovy wankword,
prilepitelny na vsetko. Hoci ARM MCU maju vo vacsine pripadov velmi
dobre vyriesene to, co spociva na kremiku, tie netechnicke casti to
pre mna totalne zabijaju. Mozno by som bol ochotny prekusnut to, ak by
som nasiel nejaku aplikaciu, kde by sa ten ARM totalne hodil a nejake
PICko totalne nehodilo, ale taku som este nemal (nerobim doma len
blikace).
Potom pride nieco nove (kortex em stvorka so spotrebou stopade mikro
na megaherc, juchu!), ja si poviem - teraz nastal spravny cas zahodit
tie hnusne ne-open a ne-moderne PICka a po projekte alebo dvoch to
opat odlozim. Ostatni ludia maju mozno iny styl prace a uvazovania,
tak im to tak nepride, neviem. Kazdopadne - a to je to, co som tym
chcel povedat - sto ludi ma sto chuti a nejaka univerzalna pravda tu
asi neexistuje.

J.

P.S.: Naozaj nechcem debatovat okolo detailov a porovnavat nejake
konkretne MCU na konkretne aplikacie.