Dvoumetrove pasmo...

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Sobota Říjen 18 20:20:08 CEST 2014

Ahoj,

zapojeni amaterskych slozek do IZS asi nepada v uvahu, ale v krizove situaci
nastesti obcas zafunguje selsky rozum a do te doby nepotrebne kompetence. Slozky
IZS vc. dobrovolnych jsou casto vybaveny vysilackami, kazdy okres ma sve kanaly
a sve ladeni, takze tohle nejak funguje. Pri tvorbe krizoveho planu se zapisuji
i ruzne zdroje prostredku a aktivni radioamater by se v mistnim krizovem planu
objevit mohl.

Ovsem pro ucely krizoveho rizeni lze (kazdy starosta) defakto kohokoliv ukolovat
a naridit mu praci i vuziti jeho technickych prostredku. Tudiz radioamatera muzu
nucene posadit k radiostanici, aby udrzoval spojeni, souseda zaukoluju i s jeho
bagrem a prazskeho chalupare muzu poslat jezdit jeho terenakem pro ucely uradu.

Takze obecne to lze, ale statni slozky (hlavne HZS) obecne dost zarli na
jakekoliv nestatni slozky a to se tyka i dobrovolnych hasicu. Vzdy po povodnich
je par let klid a pak prijde par lidi, kteri tvrdi, ze statni slozky staci. A
nejde jenom o statni slozky, ve spolecnosti jsou nalady podobne, zde v
konferenci take.

Tudiz ve velkych mestech asi nikdo radioamatera neoslovi, odriznuta vesnice bude
pravdepodobne vdecna.

Standa