Jakou RDS pro začátek?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Sobota Říjen 18 19:33:18 CEST 2014

   Volná pásma ? Moc toho není: 27MHz CB, 80,170,449MHz sdílenky,
446MHz PMR, na Slovensku pak LPD 433MHz a to jen s 10mW ale kreje se to
s HAM bandem :-)

Rádio co umí všechno tohle nemá smysl (cena) , ideální CB, 80MHz zvlášť
a  ostatní už se v "jednom" dá pořídit mnohem levněji.

Kdyby mělo být i s HAM bandy tak asi ona FT-817, ale zas tam chybí
sdílenky  80 a 170MHz  ( končí to na cca 156 MHz )  :-(

Já  si tohle rádio oblíbil, všude to tahám s sebou ( dovolené ) i třeba
kvůli poslechu rozhlasu na SW,MW,DV,AIRBAND, HAM...

Je ale třeba zdůraznit, že třeba na sdílené (volné) kmitočty ani na PMR
by se s tím správně nesmělo. K tomu účelu jen schválené  a jednoúčelové
stanice.

Hodně muziky udělá začátečníkovi třeba ručka  UV-3R, ( z Aliexpressu cca
do 1000kč ? )  jdou tam posloucha ( i vysílat a s CTCSS i DCS kódy)PMR ,
sdílenky,  hasiči, posunovači, různé služby v

160 a 450MHz , ( je třeba vědět kde).  Nicméně o5  platí to co jsem
napsal, nemělo by se to tam  používat (TX) krom HAM bandů a to ani se
správně nastaveným výkonem.  Jde (poslech)   i FM
rozhlas.

Ale neumí  to AIR bad ( letadla) a je to takové méně odolné na elmag. smog.

JaKub