Dvoumetrove pasmo...

balu@home balu na k-net.fr
Sobota Říjen 18 17:54:19 CEST 2014

snazim sa na to pozerat z praktickeho hladiska. Mozno som zdeformovany z
toho s cim pracujem. Mam tak nejak zakorenene, ze pokial mam mat nejake
zariadenie, od ktoreho ocakavam ze sa na neho mozem za hociakych
okolnosti absolutne spolahnut tak nestaci len otocit knoflikom.

Predtym som pracoval v radiu s celostatnym pokrytim, kde je vypadok
sluzby nemyslitelny. Signalova cesta zalohovana dvoma az troma roznymi
sposobmi. Na vysielacoch agregaty so zasobou paliva na niekolko hodin az
dni podla toho ako tazko sa tam da dostat. Vysielac nevypadne ked mu
zlyha jeden z modulov, ale pokracuje so znizenym vykonom. Vsetko
automaticke, bezobsluhove. Zalozne studio v inej casti budovy.

Teraz je to podobne. Zazil som kompletny blackout, kedy ani dva krat
zalohovane systemy nepomohli a zlyhali postupne vsetky tri, pekne jeden
za druhym. Presne z toho dovodu ze si niekto myslel ze "50W panel
staci". Potom sa technologie rozbiehali este 2 tyzdne.

Co ked bude zamracene a dlhodobo prsat, tak ako napriklad pri povodniach
byva? Co ked sa akumulator vybije v noci alebo ho zaleje voda? Alebo
odide koncovy stupen?

To je len par uvah, velmi dobre by sa o tom plkalo na nadchadzajucej
listovici :-) Zaznamenal som tusim na Discovery, chodi dokument o ludoch
(su to Americania, neviem ako ich mam oslovit aby som neurazil ludstvo),
ktori sa pripravuju na katastrofu a koniec sveta. Vsetko perfektne
pripravene, naplanovane, zorganizovane. Akurat pri problemoch veci idu
len velmi zriedka podla pripraveneho scenara :-)

b.