STM32F103 a Arduino-like IDE

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Sobota Říjen 18 01:20:38 CEST 2014

Ja primo netrvam na techto deskach s STM32F106 CPU. Nikdy jsem s nimi
nic nedelal, takze je neznam.
Libi se mi jejich snadna a levna dostupnost na eBay a moduly velikost
Arduino Nano i vetsi.
Zaroven ale chci mit moznost jednoducheho progrmaovani, jako na
Arduinu. Nejvetsi vyhodu Arduina vidim v knihovnach. Kdyz clovek neco
potrebuje, nekdo to uz urcite vytvoril (jenze na arduinu zase nejde
pouzit 10 knihoven a udelat poradny projekt).
Kdyz vidim, ze za 90Kc kupuju na eBay 8bit AVR a za 105Kc bych mohl
mit 32bit ARM, tak me ta moznost laka.

Dne 16. října 2014 2:13 Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> napsal(a):
> to půjde přímo v tom prostředí, definice pro jiné desky i mcu existují,
> takže je tam stačí jenom doplnit k té konkrétní desce. Musíte prostě hledat.
> Až najdete, dejte vědět i na jakou desku to je.

Problem Maple prostredi je jeho stari. IDE vychazi z Arduina 0018 a to
je z ledna 2010. Navic Arduino 1.x prekopalo dost veci.
Zkousel jsem par pro me zajimavych knihoven, napr. na
https://github.com/jcw/ethercard na ENC28J60 ethernet shield a
nefunguje. A portovat si ethercard na STM32 nezvladnu.

Dne 16. října 2014 6:15 Karel M <a8dtljb na gmail.com> napsal(a):
> Zkuste se podivat po necem takovem:
> http://cz.farnell.com/stmicroelectronics/nucleo-f401re/nucleo-board-stm32f401ret6-mcu/dp/2394223
> http://cz.farnell.com/stmicroelectronics/nucleo-f030r8/nucleo-board-stm32f030r8t6-mcu/dp/2394225?crosssellid=2394225&crosssell=true&in_merch=true&
> maji vice typu, mozna by Vam to vyhovovalo. Ja jsem se k tomu kvuli
> nedostatku casu nedostal, ale co jsem drive pochopil, tak IDE by melo byt
> online a program se stahne pres USB flashku.
> Pokud to pouzijete, tak nam kolegum tady prosim poreferujte co a jak.

Cim se lisi pouziti procesor? Mnou odkazovana deska mela STM32F106
Cortex-M3. Tady je STM32F401 Cortex-M4. Je v nich nejaky zasadni
rozdil?
Je na to nejake Arduino-like IDE?

Mate pravdu, asi bych si ho koupil.

--