1w EMC

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Říjen 17 22:41:27 CEST 2014

Zkoušel jste i dvouvodičové zapojení s twistem, kde by u čidla byl obvod,
který ho bude napájet třeba i třívodičově (popř. bude i diferenciálně
přenášet signálový drát dalším twistem) a hlavně zatíží to vedení větším než
mikrominiaturním proudovým odběrem? Pak naindukované rušení bude mít mnohem
menší amplitudu. Sice budete mít poblíž teploměru topení, ale to by se dalo
nějak vyřešit.

Stalo se mi totiž při velkých pullupech (cca 50k interní v arduinu), že
membránové tlačítka fungovaly jako tlačítka ještě než jsem na ně dal prst,
stačilo se přiblížit na 1-2cm. Jakmile ale tam lae mám 2k2, tak už je to v
pořádku.

----- Původní zpráva -----
Od: Pavel Poucha

občas se to stane. DS18B20 jsme docela dost trápili ve zkušebně při EMC
testech. Problém je při testu, kdy se ruší do kabelu. Názor zkušebního
technika byl, který si s tímto čidlem také hrál, byl, že v podstatě bez FW
kouzel v měřicím zařízení nemůže EMC testy projít.

Princip je takový, že zvyšujícím se rušením se čidlo začne zahřívat, měří
napřed vyšší teplotu (svou, správně), pak hausnumera a nakonec se kousne a
nekomunikuje.  Po skončení rušení se naštěstí činnost obnoví, není třeba
reset.

Pro informaci, všechna čidla s DS18B20 máme připojena třívodičově a přímo u
čidla je mezi + a zem kondenzátor.

Občas se ale najde i čidlo, které je tak poškozeno, že  i bez rušení pak
měří nesmysly.