Jakou koupit mikropájku?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Říjen 16 19:40:18 CEST 2014

Zdravím,
  to já tam psal to s tou ERS50... Ale je pravdou, že možná ne každá ERS50
bude stejná, tak to trošku rozvedu. Nechtěl jsem ji vyloženě pomluvit.
  Mám jednu z těch prvních, LED je jen zelená (u novější řady LED mění
barvu zelená/oranžová) a zatím nebylo nic měněno, jen opravováno.
  Bohužel násuvná trubka s hrotem na konci je již značně zkorodovaná a má
zřejmě nevyhovující přenos tepla z ručky. Ona je už zkorodovaná i ta
základní trubička v ručce a ta to ještě podporuje. Jisté je, že po zapnutí
se hrot zahřeje tak, že je schopen tavit pájku, za minimálně 3 minuty,
možná i déle. Přitom LED už tak poslední minutu signalizuje, že topení
již vypíná. Zřejmě se tělísko v té vnitřní trubičce již zahřálo, ale hrot
je ještě napůl studený. Proto taky při ochlazení hrotu je reakce páječky
velice pomalá a nedostatečná. Musí se nastavovat příliš vysoká teplota,
ale to pak, když se chvíli nepájí, zahřeje hrot zase příliš a pak už je
to moc, než se zase o pájený materiál ochladí.
  Ručka již také prodělala několik "infarktů" v podobě propálení izolace
přívodů - takto jsem viděl zemřít několik ERS50, pokud si toho obsluha včas
nevšimla. Naštěstí mne vždy silné bručení základny a fakt, že se ručka nedala
za chvíli udržet v ruce, vždy upozornily, že se děje něco nepěkného a pak
došlo k opravě teflonovou páskou. Takže je ERS 50 stále se mnou, ale již na
chalupě "v důchodu". Stále ale slouží.
  Jako hlavní stroj nyní používám toto - na tomto odkazu se zdá být
nejlevnější:
  http://www.pajeci-technika.cz/www-pajeci-technika-cz/eshop/39-1-Pajeci-technika-WELLER/0/5/1439-Pajeci-stanice-WELLER-WSD-81
  Zakoupil jsem ji však na Aukru, byla nová, skutečně nepoužitá, s úplným
příslušenstvím, ale za cca poloviční cenu než tato. Měl jsem tehdy štěstí.
  Já vím, za hubičku není, ale s tou ERSkou se fakt srovnává jen obtížně...
  Nelže - teplota na displeji odpovídá realitě na hrotu a v okamžiku, kdy
se displej ustálí - a to je tak do 30 sekund od zapnutí, je fakt na teplotě
a můžete okamžitě pájet. A pak prostě drží... A výkon (80W) je taky
pro naprostou většinu aplikací více než dostatečný. A všechny hroty, které
používám, vypadají i po cca 3 letech, jako bych je právě vybalil - ani
stopa po nějaké erozi či rozpouštění v pájce.

  Zdraví Pavel