STM32 a FLASH EEPROM emulace

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Čtvrtek Říjen 16 17:25:28 CEST 2014

Dobry den,

> Pokud to byla skutecne reakce na me, tak já jsem si nestezoval
> na nedostatecnou podporu. Jen jsem se ohradil proti tvrzení pana
> Jancury.

Ospravedlnujem sa, ze som to napisal tak nemotorne, ale v podstate som
chcel len povedat, ze kazdy jeden vyrobca pouzivajuci ARM jadro vedel
dopredu, ze tie poplatky platit bude a co za ne dostal. Myslim si aj to, ze
dostat hotovy layout jadra, ktory treba priohnut k takym ci onakym
technologiam, je aj tak 70% uspechu tej ci ktorej implementacie daneho
jadra. Oni navyse poskytli nejake tie standartne kniznice... A ponukaju
komercny kompilator. Neviem, co si predstavujete viac za tie poplatky. Ja
neviem ake su detaily jednotlivych vyrobcov ako st, nxp, freescale, ale zda
sa mi to byt slusny obchod, ktory mozete akceptovat alebo nie.

> Já jsem ze staré skoly. Moje pozadavky na podporu výrobce jsou,
> aby byl k dispozici dobrý datasheet. Tedy aby to byl datasheet
> a ne datashit.
> Pokud jsou k tomu od výrobce nejaké knihovny, tak ty se muzou
> hodit pri nejasnostech v datasheetu, kdy se dá nahlédnout
> do zdrojáku, jak to vlastne je.
> Pak mi stací GCC, make, OpenOCD a oblíbený editor.

No toto tusim robila Motorola pred cca 25 rokmi. HC05 a HC11 bol typicky
priklad, prehladny user guide, reference manual, a za cca 100$ vyvojovy kit
od P&E, kde bol asembler, sw debuger a programator. V podstate clovek
dostal to, co dnes dostanete od Microchipu a ich PicKit3. Tu zial doba moc
nepokrocila, ba naopak povedal by som, ze sa postupne vratila par rokov
dozadu... Mna na ARM napriklad odradilo to, ze v podstate nebolo nic za
50-100$, s cim by sa dalo robit ako s tou Motorolou a este to, ze dip
puzdra mal v plane mat v ponuke len nxp... Ano casom sa to vsetko zmenilo a
prisli zname kity s ich obmedzeniami a aj free nastroje. Ale ked to tu tak
dlhsie citam, tak stale sa riesi datasheet, taka a onaka periferia a tak
podobne. Som rad, ze toto uz ide dnes naozaj mimo mna.

 A.