vyspajkovanie elektrolytu

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Říjen 16 10:54:42 CEST 2014

Zdravím,
  ano, taky souhlasím. Neodsávám a někdy naopak maličko pájky přidám.
  Problém je ten, že v řadě desek je rozdíl mezi průměrem díry a průměrem
drátu vývodu kondu tak malý, že tam je mezera v řádu desítek mikronů -
z ní tu pájku prostě nedokážete odsát. Naopak ji odstajete z povrchu,
což právě sníží prostup tepla z hrotu na spoj a je to tedy spíše
kontraproduktivní.
  Pokud má ale deska velké díry, takže vývody kondenzátoru v nich mají
poměrně velkou volnost, může být metoda odsávání úspěšná, ale používám
ji spíše pro odsávání např. vývodů IO, které bývají hranaté v kulaté
díře, takže z principu tam bývá vůle více a odsátí má velkou naději na
úspěch.
  Jinak pistolovku bych též nepoužíval, zejména pokud by mi na té desce
alespoň trošku záleželo :-).
  Zdraví Pavel