RE: Izolační trafo a zásuvka

Vladimír Chmel vl.chmel na email.cz
Neděle Říjen 12 22:53:48 CEST 2014

Pokud použiji oddělovací trafo tak přece nemůžu zemnit ale můžu pospojovat
všechny neživé části, tedy všechny odběrný místa za trafem. Pro zajištění
odpojení při průrazu živé části na neživou použiji fičko a je vše OK.
Otázkou je jaké zemění má jednotlivé odběrné místo vzhledem k umístění,
např. přišroubování na zdi atd. ale i to jde bezpečně oddělit. Pokud je celá
soustava za trafem galvanicky oddělena tak nemůže vzniknout nebezpečí zásahu
od živé části proti zemi, ne kostře přístroje.
Vladimír

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Alexandra
Svobodová
Sent: Sunday, October 12, 2014 6:11 PM
To: HW-news
Subject: Izolační trafo a zásuvka

Hezký večer,

     hlavou mi vrtá jeden problém. Sice si myslím, že odpověď znám, ale
pro jistotu se chci zeptat:

     Pokud je za izolační trafo zapojená normální zásuvka, tak její
ochranný kolík zůstane nezapojený. Ale co dělat, pokud je těch zásuvek
více? Já se domnívám, že se nemají zapojovat nikam a už vůbec ne jen
mezi sebou. Pokud již zapojit, tak na uzemnění.

     Mám pravdu a nebo se mýlím? Připadá mi totiž, že pokud se kolíky za
izolačním trafem mezi sebou spojí, představuje to značné riziko.

     Saša Svobodová