[MECH] Dostupnost naradi

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Říjen 10 22:43:53 CEST 2014

Posledni dobou si sem chodim spis pobrecet, ani dnes tomu nebude jinak :)

Potreboval jsem plochy klic na matice M3, tedy klic sire 5,5 mm. Mel jsem
cestu do Hornbachu, prosmejdil jsem regaly, nenasel (zato jsem nasel plochy
klic 4 - 5, ktery mi take chybel, takze jsem za nej vcelku ochotne tech 75Kc
dal). Vsechny rady, co tam meli, zacinaly na sestce. Nejak mi to zacalo
vrtat hlavou, tak jsem doma sednul k netu a projel sve oblibene internetove
nakupny naradi...

Vysledek pomerne zajimavy - klice pro matice M3 se vyskytuji velmi
sporadicky, rozhodne je nemaji na kazdem rohu, naopak, je to spis vyjimka (a
to i v sadach). Ja jako na potvoru potrebuju plochy - stranovy, zadne ocko
na racnu, a vono tak nejak nikde nic (nerikam, ze neexistujou nebo ze se
nedaji sehnat, ale davat za klic 80Kc a dalsich 130Kc postovneho se mi zatim
jeste malicko ekluje). Nechci racnu - jednak se s ni nevejdu, kam
potrebjuju, druhak ukroutit trojku sroub je s ni vyrazne jednodussi i dvema
prstama.

Hernajs, cim se dneska montuje? Nebo uz se nepouzivaji maticky, vsude jsou
rezany zavity nebo jen diry a srouby do plechu a jenom ja jsem takovej
dinosaurus, co na matickach trva? Nebo na to kazdemu bohate stacej kleste?
Nebo se uz nemontuje a jen se planuje, schuzuje, menezuje, pocitaj se
mendejove (strasnej vyraz) - a zbytek delaj v Cine?

Pavel Kutina