OT - Zasilky z Ciny

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Říjen 10 18:17:09 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 10.10.2014 od RV:

> Takze pak cinan posle balicek obycejne dejme tomu vyplaceny 1USD a
> CP je dorucuje za 70 centu.

No tak to je docela slušné, ne? To je 14-15 Kč za balíček. Kolik by si
představovala pošta, že bude brát za bublinkovou obálku, kterou hodí
do schránky?

> A jeste k tem penezum...CP ma zhruba 3.000 pobocek na uzemi CR. Z
> toho je pres 1.000 ztratovych a z toho je tusim 280 takovych kde je
> denni ztrata vycislena na tusim 10.000Kc (tydeni trzba i treba
> 30Kc!!). Presto je nesmime zavrit. Platy zamestnancu u CP se uz 5
> let nezvedaly.

To je ale problém pošty, že se platy nezvedaly. Poštovné se zvedá
každou chvíli. Navíc manažeři buzerují podavatele změnou označování
zásilek, takže mně tím otravují život.

Mimochodem, já jsem měl na poště P. O. Box. Řadu let. Platil jsem jim
za to, že mi nahází poštu do boxu a já si ji sám přijdu vyzvednout.
Pošťačka tedy nemusela nosit spousty zásilek. Jednoho dne se rozhodli,
že cenu zvednou více než dvakrát a za ten box budou chtít 460 Kč
měsíčně. Jsem snad úplný blbec, abych jim platil skoro pětikilo
měsíčně za to, že si slavnostně můžu pro poštu dojet na poštu a
ušetřit jim práci? Takže jsem box zrušil a pošťačka mi nosí poštu do
schránky. Nosí toho každý den víc než dost. Místo toho mohla nosit
třeba letáky, kdyby nebyli nenažraní. Teď mají všechny boxy prázdné.

Občas řeším to, že podám zásilky v 16 hodin, aby jely autem v 17 hodin
a ne v 19 hodin, ale oni mi zásilky zpracují až v 18:15 hodin. Když se
zeptám, proč to dělají, tak mi řeknou, že mají nového většího
podavatele a nestíhají. Ovšem to mě nezajímá. Kdybych jim tam dovezl
zásilky v 18:45, tak budou čučet na drát, já jim to tam dovezu už v 16
hodin a oni to nechají přes dvě hodiny ležet. Přitom jim dám flashku,
zásilky komplet polepené, takže je to otázkou 2 minut načíst datový
soubor a naskenovat čárové kódy.

Tuhle jsem posílal doporučenou zásilku na Slovensko, zasekla se na
týden kdesi v ČR, doručena byla tedy za 1,5 týdne. Mám takový neblahý
pocit, že tahle doporučená zásilka se taky zasekla, posílal jsem ji v
pondělí:

http://www.postaonline.cz/trackandtrace/-/zasilka/RR5103301780M

V Brně třeba zase mají každý druhý den porouchané auto a zásilky
nedoručují. Jednoduše napíšou do trackingu "nedoručeno z technických
důvodů pošty" a hotovo.

Já jsem s poštou celkem spokojený, ačkoliv oni poslední dobou dělají
všechno pro to, aby mě otrávili. Vzpomínám ještě na starou partu
obchodníků před nějakými asi 10 lety... A tak jím postupně ubírám
zásilky a dávám stále více vydělat těm přepravním službám, které se
chovají slušně.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem