nafouklá Li-Ion

Pátek Říjen 10 13:23:55 CEST 2014

Hezké odpoledne,

	mám také tento modem a originální baterie odešla přesně stejným
způsobem po několika letech provozu. Druhá baterie, neoriginální, se
takto nafukuje po několika měsících také.

	Myslím si, že za to asi může nabíjecí obvod toho modemu, navíc je
baterie při provozu pěkně teplá, když modem jede dlouho (třeba přes
hodinu nebo dvě), tak je úplně horká. Je zajímavé, že návod mluví o tom,
že když je baterie nabitá, tak indikátor na displeji svítí. Jenže toto
jsem za celou dobu provozu nikdy neviděla, pořád je vidět jen animovaná
ikona nabíjení. Ta indikace se změní teprve po odpojení USB nebo zdroje,
takže kdo ví, jestli tam je nějaká chyba.

	První baterii dorazil brácha, já modem po skončení brouzdání vždy
vypínám, on jej nechával několik měsíců trvale zapnutý (čímž také skoro
zničil ten OLED displej) a baterie se tak nafoukla, že nešlo zavřít
víčko. Jinak tento modem lze provozovat i bez baterie, ale musí mít
zapojený externí zdroj. Pokud se napájí jen přes USB kabel, tak se sice
tváří jako že všechno je v pořádku, ale nepřipojí se k síti, ani
náhodou. Proč, to nevím. Po vložení baterie, nebo zapojení zdroje,
funguje normálně.

	Saša Svobodová