Stavebnice Elektra, prakticke poznatky z pouzivani.

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Říjen 10 10:25:07 CEST 2014

>Co je ale nevyhoda, jsou ty piny, skladani neni problem, problem je, ze
>jsou vyosene a  pak jako komplet se to cele krouti a v pripade zapojeni,
>kde je/jsou pouzite tlacitka,  to vyskakuje/rozpojuje se a prestava
>fungovat.

Toto je, zda sa, alfa a omega vsetkych tychto stavebnic - bud to nedrzi
poriadne pohromade, alebo sa to blbo navzajom spaja, alebo je tam blby
kontakt, alebo je to prilis drahe...

Ak sa nad tym tak zamyslam, je to alfa a omega vsetkych konektorov, co v
elektronike/elektrotechnike pouzivame... :-|

>Cena stavebnice by mohla byt mirne vyssi,pri odstraneni
>tohoto , pri  pouziti takovych specialnich propojovacich pinu. Jde o
>jednu cast, ale pri otoceni jdou zasunout do sebe, obdoba v koax
>konektoru APC7.

V APC-7, ako v kazdom poriadnom mikrovlnnom konektore, sa nic nezasuva do
nicoho, vsetky spoje su na tupo.

Takze ste asi mysleli nieco ine, nieco typu pin z preciznej patice?

Lenze ak je to samostatny pin, tak to znova bude trpiet tym istym
problemom, ze ak pri vyrobe modulu nie je poriadne fixovany, bude vyoseny.

Nestacilo by trocha viac dbat na montaz tych kolikov v existujucom rieseni?
Jedna z moznosti je napriklad pouzit o nieco mensie diery, nez je
uhlopriecka prierezu kolika a koliky do nich lisovat (IMO 0.8mm by mohlo
byt akurat, ale treba to vyskusat s konkretnym dodavatelom DPS, lebo nie
je 0.8mm ako 0.8mm... :-) ). Druha vec, co by som ja spravil, je pouzit
dvojity alebo trojity kolik - cenu to nezvysi, ale pevnost ano, navyse sa
potom daju robit uzly aj kablikmi.

>Ctverecek baterie, byl spatne pripajen a tak po odpojeni zustal pin v
>protikusu,  kondenzator 1mF nema pripajene piny vubec ;-)

To bohuzial bude choroba vsetkych takychto nakolene projektov... snad autor
konstrukcie, ak toto cita, tieto riadky pochopi dobre.

>U schema blikace , ktery neblikal , jsem zatapal i ja.
>Chyba byla v pouzitem dilu stavebnice  krizeni vodicu misto spojeni.
>Jiste si vzpominate na starsi schematickou znacku krizeni, takovy obloucek.
>Zvlast  pro deti si myslim, ze by to bylo idealnejsi, zvlast v dobe
>pocitacu, kdy se oblouk nemusi kreslit rucne. Nebo to spojeni vyznacit
>vetsi "teckou", dite to snadno prehledne a me napadlo prvne proverovat
>hodnoty soucasti a studene spoje ;-)

Treba urobit oboje.

Mimochodom, na hamshop.cz som stavebnicu nenasiel (a rybkalabs.cz vedie na
hamshop.cz), takze je otazne, ako to s tou buducnostou bude...

wek