vikend: vysokozdvizny vozik

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Středa Říjen 8 07:53:20 CEST 2014


Ehm, tu první část jsem myslel jako legraci :-) I když je pravda, že co 
znám řidiče ještěrek, 90 % z nich by to alespoň zkusilo. Když si 
vzpomenu na noční závod ještěrek po nakládací rampě, kdy si řidič na 
kraji jaksi neuvědomil, že ta jeho rampa je poněkud kratší než ty 
ostatní a prostě to skočil...

Fotka v katalogu je menší model s jinými koly, tady je ta 35ka:
http://www.blocket.se/malmo/Motviktstruck_4hj_CAT_EP35K_PAC__eltruck___04_47504255.htm

a to kolo mi připadá v pořádku. Náboj je hodně utopený.

Ale to je jedno, rád jsem si zavzpomínal na bývalou práci. Taky jste mi 
připomněl, že ty vozíky mají vlastně ochranný rám na jedné straně 
přerušený, aby ten aku šel vytáhnout shora. My jsme tam právě jeřáb 
neměli, tu trubku s řetězy jsme měli zavěšenou na vidli druhého vozíku a 
dělalo se to dost blbě. No, mám dojem, že ta firma s nástupem těchto 
modernějších vozíků zkrachovala. Původně tam byly Desty (většinou diesel 
předělaný na plyn, pár AVček), potom přišly různé Hystery, BTčka, Stilly 
a ta jiná strategie servisu je položila.

JMN



Dne 7.10.2014 v 22:42 Kručinský Ladislav napsal(a):
> Už to tady zaznělo - ten Caterpillar má hmotnost přes 5 tun (http://www.forklifttrucks.biz/pdfs/product-details/EP20%20to%2035K%20PAC.pdf) a ten oranžový mně neznámý za ním (starý Still, nějaký Japonec ?) rozhodně tuto nosnost nemá. Je i opticky ze stejné zdvihové kategorie. LP kolo má buď smeknutou gumu nebo nějakou nestandardní dvoumontáž - to nevylučuji. Ale provnejte obrázek předního kola s obrázkem na fotce v odkazu.
> Ale hlavně pane Němečku i kdybyste ten vozík uvázal jak chcete do jednoho bodu nad ním, co by asi na těch vidlích unesl ??? Vemte si ramínko na šaty a na kraj pověste fusekli - co Vám to udělá ? A co by to udělalo s nákladem na vidlicích?
> Baterie se z tohoto vozíku vytahuje tak, že se odklopí horní dekl na kterém je sedačka a přes výřez ve střeše se baterie vytáhne jeřábem pomocí závěsu na baterie (roura se čtyřmi krátkými řetězy na rozměr baterie). Ten výřez je vidět na fotce v odkazu. Ale nedomnívám se, že chlapcům na obrázku jde o baterii - když jsou u nabíječe stačí se připojit kabelem. Nevidím tam nikde druhou baterii na výměnu takže nemá smysl ji vytahovat.
> Pokud by se nejednalo o to LP kolo, tak je možné že dělají něco s ochranným rámem.
>
>
> Zdravím
> L. Kručinský
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jiří Majzlík Němeček
> Sent: Tuesday, October 07, 2014 9:14 AM
> To: HW-news
> Subject: Re: vikend: vysokozdvizny vozik
>
> No já myslím, že je to mnohem prostší - první vozík neměl dostatečnou výšku zdvihu a protože bylo potřeba dosáhnout výš, tak ho prostě nadzvedli druhým vozíkem. Zkrátka je dali do série. Druhý vozík nemá vidle, tak holt museli použít popruhy, ty ale zase nedosáhly až na zvedací body na podvozku.
>
> Ale vážně, nevím z čeho usuzujete zuté kolo, mně se zdají úplně normální. Zutou plnou gumu jsem ještě neviděl, ale samozřejmě netvrdím, že se to nemůže stát.
> Vzhledem k tomu, že chlapík úplně vlevo má v ruce (nejspíš) ráčnu a pracuje tam, kde bývá horní upevňovací šroub ochranného rámu, myslím si, že se chystají sundat rám. A protože je to u nabíječky, myslím si, že hlavním cílem je vyndat akumulátor. My jsme na to měli takový přípravek, kterým to šlo i bez sundání rámu, ale šlo to hrozně blbě.
>
> JMN
>
>
>
>
> Dne 6.10.2014 v 23:46 Kručinský Ladislav napsal(a):
>> Ahoj, dostal jsem se k tomu obrázku poměrně pozdě ale myslím si, že kolega murphy256 je nejblíž pravdě, myslím si, že žlutý vozík trošku přepálil zatáčku a smekla se mu guma z ráfku. To se ale nedá opravit na místě, je potřeba poměrně masivní lis a přípravky. Ale aby sundal ráfek, je nutno jej přizdvihnout a to je myslím si právě akce, jíž byl Balu svědkem.
>> Byla tady zmínka o možném defektu - vozíky do nosnosti cca 8 tun nepoužívají foukané pneumatiky ale tzv. superelastiky - gumové obruče, které mají uvnitř vložku z elastického materiálu. Teprve veliké nosnosti - nad 8 tun používají vzdušnicové pneumatiky protože se nezahřívají tak jako zmíněné superelastiky při tlakové deformaci. Z bezpečnostních důvodů bývá na předních kolech dvojmontáž.
>> Že by došla baterie a bylo nutno vozík dopravit nouzově zpět je nepravděpodobné - indikátory vybití ve vozících vždy nejdříve odstaví zdvihové funkce takže řidiči nezbyde než na zbytek kapacity baterie dojet k nabíječi.
>> Co se týče dostrkání nepojízdného vozíku k místu opravy - zpravidla se přizdvihne zadek vidlicemi a s vozíkem se docouvá tam kde je nutno - není nutno montovat jeřábovou šibenici.
>>
>> Zdravím
>> L. Kručinský
>>
>> -----Original Message-----
>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of murphy
>> 256
>> Sent: Sunday, October 05, 2014 8:57 PM
>> To: hw-list na list.hw.cz
>> Subject: vikend: vysokozdvizny vozik
>>
>> A nema ta jesterka nahodou vyzute predni kolo? Z fotky to tak vypada.
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>



Další informace o konferenci Hw-list