Zvonek s LED (blikání po stisku)

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Čtvrtek Říjen 2 19:52:01 CEST 2014

On Thu, Oct 02, 2014 at 06:02:49PM +0200, Petr Zapadlo wrote:
> Prozradím,
>
> na obyčejné prázdné AVR potřebujete programátor  a jako programovací

stačí naletovat pár drátku na LPT...

> jazyk máte 2 možnosti:
> asm  a nebo C.
> Obě varianty nejsou pro úplného začátečníka na jedno odpoledne
> (minimálně jak správně zinicializovat CPU je na déle.)

nevidím zásadní rozdíl mezi C a basicem, navíc bych řekl, že C je daleko
přehlednější.

> U Arduina bych tomu věřil že to úplný laik zvládne, ale u prázdného
> CPU ne.
>
> Na druhou stranu na PICAXE vám stačí seriový převodník a 2 odpory.
> Všechny potřebné informace jsou dostupné v jednom dokumentu a v
> češtině, což je nesporná výhoda.

Takové dokumenty existují i pro AVR a taky v češtině. A zapojení je na nepájivém
poli taky triviální.

> Člověku, který nic podobného neprogramoval nebude za těžko vydat
> 50Kč místo 25Kč, bude mu stačit, že to velmi snadno a rychle
> "naprogramuje".
>
> Věřit mi nemusíte, ale je to tak. Sám jsem tím prošel.

Sám jsem prošel tím druhým a opravdu nevidím, v čem by měl být PIXACE
_zásadně_ pro začátečníka jednodušší.