RE: OT: dřevozplyňující kotle.

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Středa Říjen 1 20:51:00 CEST 2014

Dobrý večer,
 Já razím heslo, že nikdo to neudělá tak, jak si to udělám já. Sice to trvá
trochu déle, ale pak ti "odborníci" čumí jak telata, a rádi by se přiučili.
Míra

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Palas
Stanislav
Sent: Tuesday, September 30, 2014 9:52 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: dřevozplyňující kotle.

Dobrý večer

Toho I-obchodu bych se nebál. Naopak mám dost špatné zkušenosti s
autorizovanými servisáky od Atmosu. Před několika lety jsme potřebovali na
jedné akci u Svitav oživit peletkový kotel Atmos, na což byla povolána
nějaká autorizovaná  místní topenářská firma. Ti ten kotel vůbec neznali a
ani ho neuměli spustit a i když se jim to nakonec nějak povedlo, s kotlem
byly pořád problémy. Nakonec to vyřešila návštěva technika přímo z Atmosu. S
ním to pak šlo v pohodě.
Sám topím už cca devět let Atmosem a regulační technika mne živí. Nevím, co
Vás nejvíc zajímá. Je to dost široká problematika o které se hodně dozvíte
po přečtení diskusí na  www.tzb-info.cz Určitě nečekejte jen samá pozitiva a
sociální jistoty.
Základem je mít suché dřevo. Nejméně dva až tři roky ho musíte nechat někde
usušit. Pak musíte mít dobrou regulaci teploty vratné vody, nejlépe
Laddomat. A ideální je mít ke kotli akumulační nádrže. Když to přeženu tak
platí, že čím větší tím lepší. Pokud kterýkoliv z výše uvedených bodů
nedodržíte, rapidně se zkracuje životnost kotle. Snad jen ty akumulační
nádrže by se daly oželet. Víc Vám asi neporadím, protože neznám Vaši
situaci- t.j. velikost objektu, tepelná ztráta,  jak často chcete zatápět,
přikládat atd. V každém případě to nikdy nebude topení na knoflík jako plyn
nebo elektřina.
Dejte si pozor na to jaké topenáře si seženete. Spousta topenářů umí dobře
svařit dvě trubky ale to je tak všechno. Na to aby Vám dobře zapojili Atmos
už musí mít jakési ponětí o regulaci a to má tak jeden ze čtyř. A autorizace
od kohokoliv ani ISOxxxx nic neznamenají. Speciálně na firmy s ISO v oblasti
topenářství bych si asi dal pozor. Jsou většinou drahé, totálně nepružné a
často i neschopné. Pokud se dá na Váš objekt použít některé z doporučených
hydraulických schemat od výrobce, pak to jakž takž zvládnou. Pokud bude
nutné použít jiné hydraulické zapojení, můžete se dostat do problémů.
A když vidím jak řídnou lesy okolo, mám trochu obavu jestli bude za pár let
ještě čím topit.

Staňa