OT: Svérázný šetřič obrazovky pro radost :-)

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Neděle Listopad 30 20:41:44 CET 2014

On Sun, Nov 30, 2014 at 08:17:10PM +0100, Alexandra Svobodová wrote:
> Hezký večer,
>
> 	toto je klasická závada elektronkového snímače kamery a vlastně i klasické
> obrazovky (snímací elektronika i obrazovka jsou si velmi podobné). U
> polovodičového snímače by k tomu docházet prý nemělo. Tak nevím. Ale u LCD
> monitorů by k tomu také docházet nemělo a zde se vyskytuje dostatek
> důvěryhodných pozorovatelů opaku :-)

Když například nan LCD TV Samsung zamutuju zvuk, tak ten přeškrtnutej
obrázek repráčku pomalinku cestuje nahoru a dolů. I na nějakém jiném
ponitoru jsem myslím taky viděl, že nápis "No Signal" cestoval nahoru
a dolů. Takže bezdůvodné to nebude.
Nicméně jsem snad někde zachytil (možná to mám v podvědomí), že je to
u LCD vratné. Snad přivedením signálu, kde by odpovídající pixely
kmitaly mezi krajními stavy by se to dalo zregenerovat ?
Hodil jsem do googlu a vypadlo:
http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_burn-in
a tam píšou, že u LCD je ten problém dočasný.
--
Zito