Re: Svérázný šetřič obrazovky pro radost :-)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Listopad 29 17:46:57 CET 2014

No mě by ani nenapadlo jim brát synchro. Jen jim pustit tmu.
Brát jim synchronizaci nebo přepínat na nižší rozlišení by bylo uživatelsky
nepříjemné, protože analogové monitory při změně časování často dost
dlouho (desetiny až sekundy) různě kmitaly a vydávaly podivné zvuky.

Počítač musí být (podle mě) po klepnutí do klávesnice okamžitě použitelný.
O to srandovněji působily různé grafické "spořiče" v dávných dobách
nevýkonných PC, kdy po klepnutí na klávesnici počítač napřed několik
sekund chrochtal s diskem, aby přeswapoval aplikace v paměti, kterou
v mezičase celou sežral nějaký děsně in spořič.

PL
  ----- Original Message -----
  From: Pavel Hudeček
  To: HW-news
  Sent: Saturday, November 29, 2014 5:32 PM
  Subject: Re: Svérázný šetřič obrazovky pro radost :-)

  Měly, cca v první polovině 90. let. Tehdejší monitory neměly úsporné režimy a při ztrátě signálu poklesla řádková frekvence na minimum a odběr vzrostl na maximum.

  Dělal jsem na toto téma nějaké pokusy obsahující měření proudu celé sestavy a závěr byl, že spotřeba roste s jasem obrazovky a s náročností běžícího procesu (některé spořiče žraly stejně jako hry). Nejlepší spořič byl samozřejmě ten, který přepnul do režimu s nejmenším rozlišením a pouštěl černý obraz.

  Mezi monitory jsem narazil i na rekordmana, což byl velký, ale starý monitor, který s černým obrazem žral asi 150 VA, s bílým přes 250 a bez signálu začal pískat, žerouce téměř přesně 300:-)

  Nové monitory se tehdy (konec 90. let) pohybovaly někde kolem 100-200 VA za chodu a 50 bez obrazu.

  PH

  Od: Petr Labaj labaj na volny.cz

    A "šetřiče" snad někdy nějaký význam měly?
    Černá obrazovka ušetří víc na všech frontách (elektriky, výkonu CPU,
    vypálení obrazovky jakéhokoli druhu). Jen to není tak kůl.

    From: "Alexandra Svobodová" <hwnews na zirafoviny.cz>
    Tak mne tak napadá, mají dneska šetřiče vůbec nějaký význam?