Re: Svérázný šetřič obrazovky pro radost :-)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Listopad 29 17:32:49 CET 2014

Měly, cca v první polovině 90. let. Tehdejší monitory neměly úsporné režimy
a při ztrátě signálu poklesla řádková frekvence na minimum a odběr vzrostl
na maximum.

Dělal jsem na toto téma nějaké pokusy obsahující měření proudu celé sestavy
a závěr byl, že spotřeba roste s jasem obrazovky a s náročností běžícího
procesu (některé spořiče žraly stejně jako hry). Nejlepší spořič byl
samozřejmě ten, který přepnul do režimu s nejmenším rozlišením a pouštěl
černý obraz.

Mezi monitory jsem narazil i na rekordmana, což byl velký, ale starý
monitor, který s černým obrazem žral asi 150 VA, s bílým přes 250 a bez
signálu začal pískat, žerouce téměř přesně 300:-)

Nové monitory se tehdy (konec 90. let) pohybovaly někde kolem 100-200 VA za
chodu a 50 bez obrazu.

PH

Od: Petr Labaj labaj na volny.cz(mailto:labaj na volny.cz)

"A "šetřiče" snad někdy nějaký význam měly?
Černá obrazovka ušetří víc na všech frontách (elektriky, výkonu CPU,
vypálení obrazovky jakéhokoli druhu). Jen to není tak kůl.

From: "Alexandra Svobodová" <hwnews na zirafoviny.cz>
Tak mne tak napadá, mají dneska šetřiče vůbec nějaký význam?"