Wear leveling pro AT45DBxxx

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Listopad 28 10:40:48 CET 2014

>Jak myslite to, ze se da zapisovat po Bytech?

Ale ved si precitajte ten datasheet doparoma.

>V dalsim pak uvadite, ze
>neni dobry napad znovu programovat blok bez mazani...

Nie je dobry napad znovu programovat uz naprogramovany byte.

>A jestli jsem to
>pochopil, zapisuje/maze se vzdy nejmene jeden blok 512+16B najednou, ma
>to 2 vnitrni RAM buffery, s tema se da delat cokolii po bytech ale zapis
>se provede vzdy s celym bufferem, predpokladam.

Nie. Maze sa cely page ale zapisovat sa da po byte.

Prisli ste dakedy do styku s normalnymi paralelnymi FLASH (29xxx)? Toto je
to iste, akurat je k tomu pribaleny ten serializator/deserializator a k
tomu cely ten stavovy stroj a perlicky.

Ten bytovy zapis funguje zhruba tak, ze k bufru je ku kazdemu byte este
jeden schovany stavovy bit, ci je do neho zapisane alebo nie. Ked sa zada
prikaz bytoveho zapisu, vynuluju sa vsetky stavove bity, nasledne sa pri
kazdom zapisanom byte nastavi jeho stavovy bit, a ked sa skonci zapis do
buffra tak vnutorny stavovy stroj zacne zapisovat do FLASH pola tie byty z
buffra, ktore su oznacene. Vsimnite si trvanie zapisu - tie byty sa
zapisuju sekvencne, trvanie zapisu je podla poctu zapisovanych bytov.

wek