OT - vodik z atmosfery

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 27 22:14:28 CET 2014

No, už ten původní článek na wikipedii je dost divný. Ve škole jsme se
učili, že Maxwellův démon fungovat nemůže. Hlavně ty řeči o účinnosti
jsou zde podezřelé. Jak by se dala definovat účinnost stroje,
pracujícího jako perpetuum mobile, když vstupní energie (příkon) je
nulová a výstupní (výkon) je nenulová ? Pořád mi vychází nekonečno. A v
tom odkazu píšou:
"Podle výpočtů Sana činí účinnost přeměny informace na práci v jeho
experimentu 28%, což souhlasí s teoretickými předpověďmi." ale už
nepíšou jak přepočítat informaci na práci.
Takže i ta trubička s membránou odněkud tu energii bere, jen to není tak
zřejmé. Asi jako takový ten skleněný čáp, co se pořád kýve.

Mrazík