Pentacon Aspectomat j24b

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Listopad 25 21:41:19 CET 2014

Dne 25.11.2014 21:31, Alexandra Svobodová napsal(a):
> Hezký večer,
>
>     tak u Aspectomatu hučí původní chlazení žárovky a motoru, takže
> nějaké šumění přídavného chlazení by určitě nebylo na škodu. Já ale
> stejně mám nějak raději původní řešení.

No já si vzpomínám, když mě rodiče promítali pohádky ze zakoupených
svitkových filmů a k tomu četli příběh, tak za večer ta žárovka odešla i
2x za sebou, jindy vydržela déle, ale rozhodně to bylo spotřební zboží.
Taky si pamatujiu, že stála 24 Kčs, bylo to na modré krabičcce , kterých
jsem měl hafo, stejně tak jako prasklých žárovek. Kdyby tam tehdy táta
mohl dát LEDku s ekvivalentním výkonem a čtyřnásobnou cenou, vím, že  by
to určitě udělal :-)
Později měl k promítačce "reostat" nějaké maďarské výroby - bylo to
zařízení, kterým se při zapnutí postupně přidávalo žárovce až do maxima
a při vypnutí zase postupně ubíralo, přičemž musel běžet ten ventilátor
aby to dochladil. V předškolním věku proces přípravy promítání,
rozsvěcení a zhasínáná promítačky byl pro mne větší zážitek, než stále
se opakující  promítané pohádky, které jsem už stejně znal nazpaměť.
Měli jsme jich tehdy asi 10, možná ještě někde budou.
Schválně kdo může říct, že viděl Smolíčka pacholíčka v roce 1980 v HD ?