samopajitelny drat

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 25 17:20:54 CET 2014

Taky jsem dřiv používal "samopájitelné" dráty, jak staré komunistické,
tak nové z Cuprum. Ale skoro mi to připadá spíš jako "náhodněpájitelné".
Někdy to sleze rychle a příjemně, někdy to nechce dolů ani za nic.
A to používám trafopáječku, kde je teplota dost vysoko. Řekl bych, že pomůže
ten drát výrazně přitlačit proti nějaké základně, jinak to zřejmě nějakým
postupným odpařováním laku nebo i mastnoty na povrchu vytvoří nějakou
ochrannou vrstvu, která zabraňuje přenosu tepla (podobný efekt, jako
chůze po žhavém uhlí).
Štvalo mě to tak moc, že jsem nakonec přešel na metodu navržení tišťáku
pro každou blbost.

PL

***********************************

From: "Ales Filip" <nostromo na khnet.info>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, November 25, 2014 4:59 PM
Subject: Re: samopajitelny drat

Dobrý den,

Datasheet toho ENOFLEX 180 je tady:
http://www.kahael.com/download2.php?f=CABLEL%20Enamelled%20Copper%20Wires.pdf

Mělo by to slézat snad při 180"C. Koupil jsem toho cca 500m, stálo to i
s dopravou 185Kč, což není tolik. Hrotem na stole to při 200"C
nepocínuju, při 250" těžko, a při 300" to sleze ihned. Ale v tišťáku se
mi nějak nedaří. Ale asi to bude i tak rychlejší, než strhnout izolaci z
UTP drátu, pocínovat ho a potom teprve zapájet. Uvidím, zítra si s tím
budu hrát. Na ten čínský jsem se také díval, ale 0,1mm mi přijde moc tenké.

S pozdravem,

--
  Aleš Filip
  Kutná Hora