Vysavac - klesa vykon

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Úterý Listopad 25 11:27:49 CET 2014

Hned na začátku se podívejte jak jiskří uhlíky. Musí být jen slabé jiskřičky pod uhlíky. Oblouk se může táhnout jen do poloviny sousední lamely.
Jiskří-li více, třeba přes několik lamel neztrácejte čas. Je to rotor a to je jediná část kde se to fakt nevyplatí. Maximálně vyměnit za jiný ze sběrného dvora.
Ale většinou lidi vyhazují vysavač kvůli rotoru.
Pak vyndejte uhlíky, poznačte si jak tam byly. Rotorem s turbínou musí jít lehce otáčet, a musí mít i doběh. Jakékoliv rychlejší zastavení svědčí o špatném ložisku.
Výměna okolo 30kč za kus plus vlastní práce. S turbínou většinou problém nebývá, jištěna bývá maticí s levým závitem. Taky se musí sundat, když měníte ložiska.
O filtrech a sáčcích se tu již psalo. Vyfoukat, vyprášit, případně nové.  Zkusit můžete vyhodit všechny filtry jestli to pomůže ke zvýšení výkonu. Obvykle se vyvalí oblaka prachu, tak to zkoušejte radši venku.
Také prohlédněte těsnění zda někde nesaje falešný vzduch.
Hodně štěstí.
PG