monitor BENQ FP91

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Úterý Listopad 18 00:58:08 CET 2014

> Svítí kontrolka na tlačítku pro zapnutí. Mění barvu podle přítomnosti signálu (přepnutí do stand-by). To je asi jediné, co funguje normálně.
> Poslední dobou jsem si občas všiml slabého probliknutí obrazu. Poslední "bliknutí" vypadalo tak, že obraz zmizel směrem k hornímu okraji. Efekt byl podobný výpadku vertikálního vychylování u CRT...
> Proto jsem nesázel na podsvícení. Ale je fakt, že nějaké podsvícení by mělo být vidět i při nefunkčním displeji...
Jsou dve nejcastejsi zavady monitoru. U tech starsich s podsvitem
vybojkami je to nejcasteji invertor - specialni zdroj pro podsvit. Zda
monitor jinak funguje, se da celkem lehce zjistit tak, ze se do nej
pusti signal a zepredu se na nej posviti prudkym svetlem. Mel by byt
videt obraz. Proste ze zadu prosvecovaneho LCD se udela zepredu
prosvecovany (i kdyz ty maji vzadu za displejme odrazku). A invertor
nema smysl moc opravovat, ten se koupi jiny (podobny) a nabastli se
dovnitr. Casto je to spis klempirina. Druha zavada je klasicky odejiteho
neco ve zdroji.

Radek (benedikt2hw.cz)