Motor s kondenzatorem

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pondělí Listopad 17 18:06:56 CET 2014

Zdravim,

dodelavam si pohon k hodinarskemu soustruhu a mam trosku problem s
motorkem, ktery jsem chtel pouzit (koupeny kdysi na aukru).

Motor ma pet vinuti takto zapojenych:
http://www.cncnet.info/galery/hodinky/soustruh/IMG045.jpg

obrazek neni muj - nasel jsem ho nekde na netu - zapojeni vinuti
souhlasi i odpory...nicmene spravne zapojeni by melo byt zrejme takove:

http://www.cncnet.info/galery/hodinky/soustruh/5-sch%20258.JPG

tedy pri provozu na 230V se neodebira napeti pro pomocne vinuti z faze
ale z odbocky pro provoz 110V.

Bohuzel muj motor je starsi a nesouhlasi barvy vyvodu. Zapojil jsem to
celkem logicky - HF vyvody jsou ty s tou odbockou - cerveny HF+PF a bily
PF jsou pomocna faze (samostatne vinuti). Nicmenen nejsou schopny
odvodit na tom vinuti HF kde maji byt ty konce vinuti - tedy kde ma byt
tech 125R a kde tech 200R - osobne se domnivam ze tech 125R je vinuto
silnejsim dratem (stejny pocet zavitu), protoze tudu jde proud pro
pomocne vinuti - takze na obrazku by melo byt mezi bily HF a hnedy HF 125R.

A jeste jedna vec - motor se na muj vkus dost silne hraje a bere i na
prazdno cca 42W (se zatezi se to ale nemeni). Na stitku je uveden proud
0.26/0.52A pro 220/110V. Co by tedy plusminus sedelo. Jen me mejli ta
teplota...

RV