Čidlo snímače vlhkosti

Neděle Listopad 16 11:07:46 CET 2014

Dobré dopoledne,

	ano, jde o to čidlo. Zaznělo tu několik nápadů a několik odkazů, ale
všechny mají jedno ALE. A to, že měří jen v jednom bodě, takže by těch
čidel bylo potřeba iks. A nebo vyspádovat podlahu tak, aby to teklo do
jednoho bodu. V koupelně běžná věc, v kuchyni ani moc ne.

	Jinak minulá havárie byla taková, že prasklo cosi uvnitř ventilku a
teklo a teklo... hrozně dlouho a vyplavilo to sousedy. Ale vodoměrem ten
únik ani nepohnul, takže jsem k systémům s měřením průtoku velmi
skeptická. Leda by tam byl průtokoměr, který zaznamená i mililitry, ale
ten asi nebude za hubičku. Navíc takový systém stejně neochrání před
havárií "druhého typu" čili to, co se stalo u nás. A navíc, pokud by
systém odpojoval třeba po sto litrech, tak bude stejně docela pozdě,
protože sto litrů je hodně vody a pokud tato poteče stropem, napáchá škodu.

	Ještě mne napadlo použít vnitřek ze starého dálkového kabelu. Tyto
kabely měli papírovou izolaci žil a tak by to bylo jako čidlo ideální :-)

	Spáchat nějaké pípátko není problém, ani s blokováním indikace vybité
baterie podle okolního světla (aby nezačalo pípat ve tři ráno), ale jde
mi o to čidlo.

Saša Svobodová