[OT] Jako kdyby koktalo DNS ve Win7

Milan B. milan na bastl.sk
Pátek Listopad 14 22:10:30 CET 2014

On 14. 11. 2014 21:43, Pavel Kutina wrote:
> Jiste ze ne, to je schovane huvnitr, proc by mel? Dotaz od klienta jde
> na primarni, kdyz nedostane odpoved (tedy hledany server neni v moji
> zone = je to zbytek sveta), zepta se sekundarniho, nebo se pletu?

Tak to nie je.

Klasicke chovanie DNS resolvera je, ze ak dostane odpoved od prveho - aj
ked ta odpoved je NXDOMAIN  (tzn. nic nenasiel), druhy neskusa.
Sekundarny sa kontaktuje len v pripade, ze prvy vobec neodpoveda.

Do tohoto vstupuju rozne cache - windows ma DNS cache, browser ma DNS
cache, vlastne aj Linux ju moze mat (nscd demon)... a ked sa k tomu
prida nahodny algoritmus  vyberu DNS servra implementovaneho vo Windows
(uz aj v XP) - tak vysledok moze byt taky, ako popisujete.

Spravna konfiguracia v kombinacii s google je, ze lokalny DNS server
(ten Vas primarny) ma nastavene tie googlie DNS ako forwardery - tzn. co
nedokaze resolvovat (cokolvek mimo lokalnych domen), to forwarduje do
google.

Sekundarny DNS server sa pouziva ako zaloha, ked primarny zhynie.
Primarny aj sekundarny DNS server by sa mali chovat rovnako.

-m-