o chvilu nam to pristane

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Listopad 13 21:46:37 CET 2014

Fascinuje ma ta sekvencia gravitacnych kick-off-ov. Este srandovnejsie
to bolo u sondy Messenger, smerujucej k Merkuru - je to pochopitelne,
najprv trebna fofrovat, aby sa sonda vobec dostala nejakou rozumnou
rychlostou od Zeme a potom brzdit, aby nespadla do Slnka. Brzdit sa da
tazko, tak treba vyuzit gravitacne posobenie okolitych telies, ale tie
zas nie su poruke ked ich clovek potrebuje - takze ta draha nie je
priamociara cesta z bodu A do bodu B. Trebars ten Messenger sa dokonca
pri svojej puti vratil od Venuse k Zemi (co nie je mala vzdialenost) a
dvakrat preletel okolo Venuse.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5e/MESSENGER_trajectory.svg/1024px-MESSENGER_trajectory.svg.png

Pride mi to ako uzasna vec. Mne robi problem zmanazovat prestup na
trolejbus ked rano idem do prace.

Dňa 13. novembra 2014 21:27, balu na home <balu na k-net.fr> napísal/a: