Spolehlive automaticke prepinani smeru RS485

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Listopad 13 13:34:09 CET 2014

>Nám se osvìdèilo øe¹ení "BIT", tedy ka¾dý vysílaný bit pøepíná budiè na
>vysílání, jinak je nastaven pøíjem. Odladìno to máme na 9600, tak¾e nám
>omezení, ¾e se to nedá pou¾ít se stejnými souèástkami na jinou rychlost,
>nevadí.

Este raz - to je pekne a fajn, ale prosim, prosim, nevolajte to RS485. Pred
zakaznikmi pokojne mozete, ale tu prosim nie. Su tu ludia, ktori by tomu
uverili. Nema to parametre, odolnost atd. slubovane normou, lebo nie je
dodrzana.

Z predchadzajucich diskusii napriklad vieme, ze pouzivate kvalitny kabel
(CMFM5x0.5), relativne male vzdialenosti (stovky metrov) a - ako ste aj tu
uviedli - pomerne malu baudovu rychlost. Dalej, kedze tento bastard stoji
a pada na konkretnom rieseni terminovania/pullupov/pulldownov, bez
konkretizacie vsetkych tychto detailov je informacia "nam to chodi v
stovkach instalacii desiatky roky" irelevantna.

>Pou¾ili jsme také oddìlovaèe RS-485 typu I-7510 od IpcCon a ti tam mají
>nìjaké hradlové pole, které øídí pøepínání smìru RS-485 a na rychlostech
>300-115200 to funguje bez jakékoli potøeby nastavení.

Viem, pamatam sa na tu diskusiu, a oplul som ich tu
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2012-February/412367.html a tu
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2012-February/412383.html .

wek