Začátečnický dotaz na C - variant ve struktuře

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Listopad 13 10:04:46 CET 2014

Jen tak pro formu, nechci rozpoutat vášnivou diskuzi o ničem.

Firma STM to má vymyšlené ideologicky dobře :-)

Proč:
• Dle specifikace jazyka C není zaručeno (implementačně závislé), že překladač u union ukládá jeho prvky do stejné
paměťové oblasti; union se může chovat stejně jako struct a nebude to chyba (dle specifikace).
• Je  to konstrukce je závislá na endianitě.

Vzhledem k tomu, že se to (zřejmě) bude překládat asi gcc na cortex-m, tak to zase není až tak důležité, ale je dobré o
tom vědět - z hlediska normy je chování neurčité.

Pokud je to obecná knihovna s výhledem do budoucna i na jiný překladač/jádro (R,A), tak by bylo vhodné preprocesorem
kontrolovat zda-li jsou předpoklady splněny,

Je to podobné jako posun >> nebo << u znaménkových int. Taky člověk neví, co vlastně dostane, pokud nezná cílovou
architekturu.

ced