S(ikovný levný modulek se STM32F103

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Středa Listopad 12 18:29:20 CET 2014

V textu:

Dne 12.11.2014 v 17:21 Jan Waclawek napsal(a):

> A k tym knizniciam v NXP nie su?

Zdrojáky nejsou, lze vyjít z USB stacku napsaného pro NXP fy. KEIL, je
to asi uvnitř dost podobné. API je popsáno, příklady jsou také, je to
dost jednoduché pokud nevymýšlíte kraviny. Osobně se mi tento přístup
docela líbí, spokojeně používám.

> Ano, ale drviva vacsina toho tam v ramci toho bootloadera uz aj tak je.
>
> wek

Přesně tak, je to dobrý nápad. Ono v té knihovně je asi ještě leccos
použitelného, ale moc jsem to nestudoval. V Cortex-M0 jsou například
rutiny pro celočíselné dělení, to může u malých procesorů významně
pomoci zkrátit kód.

NXP procesory nejsou špatné, ale vyžadují pár vychytávek, na které jsem
musel přijít vlastní iniciativou. Vyžadují např. aby vektor na 8. pozici
vyjadřoval kontrolní součet všech předchozích. Což samosebou překladač
neumí a ani umět nemůže. Ale už to jde zařídit při linkování - linker už
má dostatek informací, aby to spočítat dokázal. Stačí tedy dát do
souladu linker skript a startup.
Lze ladit kód (Cortex-M0) i v RAM, není to tak obtížné udělat, ale na
webu jsem nenašel jak to udělat.
No a v Linuxu nelze prostě zkopírovat binárku na ten virtuální disk,
protože výstupní soubor je nutné otevřít v módu "r+". To na webu popsáno
je a napsat takový prográmek je celkem hračka.

Mrazík