Re: Re: Sikovný levný modulek se STM32F103

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Listopad 12 17:28:33 CET 2014

Jasne, pokud je to "samosplachovací" a stací jenom pripojit
USB, tak je to skutecne sikovné. To bych snad ten bootloader
taky obcas pouzil.

A pokud jsou v ROM knihovní funkce pro USB, takze aplikacní
program je dokáze vyuzívat, tak to je pak megasikovné.
Uz jsem nedávno psal, ze jsou mi ty Philipsovské ARMy sympatické,
po téhle informaci jsou mi sympatické jeste víc.
Jen skoda, ze jejich dostupnost a tedy i cena je výrazne horsí. Tady STM
hodne zabodovalo, takze se z neho docela stal "bastlírský standard".
Cínani si je oblíbili, takze to ovlivní zbytek sveta.

Kdyz jsme u toho obslehávání, tak by se jeste STM mohlo inspirovat
a doplnit k USARTum FIFO. Jinak ten jejich USART je sikovný, umí
napr. docela praktickou vec, a to detekci IDLE. Ale to FIFO tam
fest schází.

A hlavne by si melo STM udelat na vývojovém oddelení porádek a zavést
nejakou stábní kulturu. Zrovna písu nejaký SW, který pojede na STM32F0,
F1 i F4. A i taková základní vec, jako je GPIO, je u kazdé rady jinak.
Pochopil bych, kdyby se u novejsích nebo vyssích rad jen pridávaly nové
fícury. Ale tady je to tak, ze naopak nekteré zmiznou, u dalsí rady se objeví atd.
A to stejné registry jeste lezí na jiných adresách (jiný offset v rámci registru
dané periferie). To me docela prekvapuje. Cekal bych, ze kdyz je jednou neco
vyvinutého a osvedcilo se to, tak se to proste pouzije pokud mozno jako
co nejvíc zapoudrený blok, a bude to teda stejné nebo podobné.
Ale asi spolu vývojári z ruzných oddelení nemluví.

PL