WD MyBook Essentials - bacha na šifrování dat!!!

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Středa Listopad 12 16:35:32 CET 2014

On Wed, Nov 12, 2014 at 02:31:28PM +0100, Ondřej Tesař wrote:
> Jaka zadni vratka a jak se tim chlubi? To me docela zajima.
> Mam v siti nejaky starsi WD MyBook a ted zvazuji koupi neceho noveho.

 V puvodnim threadu jsem se jenom snazil varovat, ze rada WD MyBook
 Essentials VZDY sifruje data, byt ma klic ulozen v EEPROM na vestavene
 redukci USB/SATA. Pruser nastava v okamziku, kdy prijdete o redukci
 (napriklad vylomenim USB konektoru), protoze data nejsou na disku
 otevrena (je to zasifrovano nejakym AES). A to je cele. Tedy jako lepsi
 alternativa se muze jevit koupenim proste redukce se suplikem a extra
 HDD, kterej si tam sam vlozite (bohuzel to mozna vyjde malinko draz nez
 MyBook).

 To ze ruzne krabicky NAS, TV, ADSL/VDSL Routery apod jsou v dnesni dobe
 v podstate bez podpory pro vestaveny firmware/software je proste holy
 fakt. Cest vyjimkam. Ze jsou tam v necem zadni vratka nebo minimalne
 casem zranitelnosti je dnes uz asi kazdemu jasne.

--
Zito